طبق یک مطالعه به رهبری راتگرز، تلاش‌های چند دهه‌ای برای کاهش مرده‌زایی در ایالات متحده متوقف شده است، و همچنین پیشرفت در کاهش شکاف مداوم در مرده‌زایی بیش از حد زنان سیاه‌پوست در مقایسه با زنان سفیدپوست متوقف شده است.

"در طول 40 سال گذشته، ما برخی از عوامل خطرزای مرده‌زایی را کاهش داده‌ایم، مانند مصرف سیگار و الکل قبل و در طول بارداری، اما این دستاوردها با افزایش قابل توجه سایر عوامل خطر، مانند چاقی و نژادپرستی ساختاری، جبران شده است." کاند آنانت، رئیس اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دپارتمان زنان، زایمان و علوم تولید مثل در دانشکده پزشکی راتگرز رابرت وود جانسون و نویسنده اصلی این مطالعه که در این مقاله منتشر شده است، گفت: سلامت منطقه‌ای Lancet – آمریکا.

"یافته‌های ما نشان می‌دهد که پیشرفت‌های گذشته قبلاً توسط این خطرات جدید کشف شده جبران شده است." آنانت گفت.

برای تعیین اینکه چگونه عوامل فرهنگی و محیطی بر مرده زایی در زنان سیاه و سفید در ایالات متحده تأثیر می گذارد، Anant و تیمی از متخصصان زنان و زایمان Rutgers تغییرات نرخ مرده زایی را بین سال های 1980 و 2020 بررسی کردند.

محققان با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط مرکز ملی آمار سلامت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و پوشش تمام 50 ایالت و ناحیه کلمبیا، سن مادر، سال مرگ (که نشان‌دهنده تغییرات مراقبت‌های دوران بارداری و حین زایمان و سایر عوامل است) را اندازه‌گیری کردند. و گروه‌های تولد مادر (شاخص‌های عناصر اجتماعی و محیطی مانند وضعیت اجتماعی-اقتصادی، تحصیلات، تغذیه و مصرف مواد در زمان تولد یک زن) روند مرده‌زایی را شکل می‌دهند.

بیش از 157 میلیون تولد زنده و نزدیک به 711000 مرده زایی که در 24 هفته یا بیشتر در چهار دهه گذشته در ایالات متحده متولد شده اند، در این مطالعه گنجانده شده اند.

مطابق با مطالعات قبلی، محققان دریافتند که نرخ کلی مرده‌زایی در ایالات متحده بین سال‌های 1980 تا 2005 به‌طور پیوسته کاهش یافته است، که با حمایت از پیشرفت‌ها در مراقبت‌های دوران بارداری و سلامت مادر پشتیبانی می‌شود. به ازای هر 1000 زنی که در سال 1980 زایمان کردند، 10 مورد از این حاملگی ها به مرده زایی ختم شد. تا سال 2005، این رقم به حدود 5 در هر 1000 کاهش یافت.

اما از آن زمان، محققان دریافتند، پیشرفت‌ها ثابت بوده است و نرخ امروز تقریباً مشابه بیش از یک دهه قبل است.

به‌علاوه، علی‌رغم تلاش‌ها برای کاهش نژادپرستی ساختاری و افزایش دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی برای زنان رنگین‌پوست، تفاوت در نرخ مرده‌زایی زنان سیاه‌پوست در مقایسه با زنان سفیدپوست در طول دوره ۴۰ ساله بدون تغییر باقی مانده است. این میزان در میان زنان سیاه پوست حدود دو برابر زنان سفیدپوست در سال 1980 بود (17.4 در مقابل 9.2 در هر 1000 تولد) و دو برابر در سال 2020 (10.1 در مقابل 5.0 در هر 1000 تولد) باقی می ماند.

برخلاف بسیاری از کارهای قبلی، که عمدتاً بر روی خطراتی مانند سن هنگام تولد و شرایط اجتماعی و محیطی متمرکز بود، مطالعه آنانت عنصر سومی را اضافه کرد: همگروهی تولد – سالی که خود مادر در آن متولد شد.

آنانت گفت این داده ها ارتباط قوی بین گروه تولد و خطر مرده زایی را نشان می دهد.

"همگروهی بعد جدیدی برای درک این پیامدهای نامطلوب است،" گفت آنانت. "برای درک مفهوم مقاله، باید آن را در یک چشم انداز سه بعدی ببینید. ما سن مادر، سال تولد و همگروهی تولد داریم. هر سه عامل مربوط به زمان و در هم تنیده هستند."

عوامل متعددی ممکن است کاهش راکد در مرده زایی را توضیح دهند. محققان نوشتند که یکی از دلایل احتمالی، تلاش ملی در سال 2009 برای کاهش تولدهای انتخابی قبل از 39 هفتگی بود. همچنین ممکن است پیشرفت‌های پزشکی و مداخلات مامایی برای پیش‌بینی یا جلوگیری از مرده‌زایی تاخیر داشته باشد.

آنانت گفت، شکاف مداوم در نابرابری‌های مرده‌زایی پیچیده‌تر است و شامل نژادپرستی و تعصب ساختاری، نابرابری اجتماعی و بار بیشتر بیماری‌ها و بیماری‌های مزمن است.

آنانت گفت که در مجموع، این داده ها تصویر وحشتناکی از مراقبت های بهداشتی را نشان می دهد که نیاز به توجه فوری در سطوح محلی، ایالتی و ملی دارد.

"من کاملاً معتقدم که حتی یک مرگ هم زیاد است،" او گفت. "مرده‌زایی آسیب‌های اجتماعی و عاطفی زیادی به والدین و کل جامعه وارد می‌کند."


منبع داستان: بیانیه مطبوعاتی اصلی از جانب nin.nl. توجه: محتوا ممکن است برای سبک و طول ویرایش شود Scible News.


منابع.

جسیکا ان گودهوپ، باستین جی جی ون دن بوم، ریانون رابکه، فلیس وین، لیز فلینگر، ووتر ون الزلینگن، تارا ارباب، اینگو ویلون.هسته اکومبنس دوپامین مدت و پیش‌بینی محرک بد را دنبال می‌کند، اما ارزش یا خطای پیش‌بینی را دنبال نمی‌کند..eLife، 2022; 11 DOI:10.7554/eLife.82711


به این صفحه استناد کنید.

وقتی اتفاقات ناخوشایندی را تجربه می کنیم، برای سیستم دوپامین ما چه اتفاقی می افتد؟. 2022/11/14Scible.Scible News. دسترسی به:https://news.scible.com/what-happens-to-our-dopamine-system-when-we-experience-aversive-events

پیام وقتی اتفاقات ناخوشایندی را تجربه می کنیم برای سیستم دوپامین ما چه اتفاقی می افتد؟ اولین بار در ظاهر شد Scible News.



Source link