محیط اجتماعی که در آن رشد می کنیم در تعیین رفاه و سلامتی ما در آینده حیاتی است. اکثر آمریکایی ها (67٪) حداقل یک رویداد آسیب زا را در دوران کودکی تجربه کرده اند، و یک مطالعه جدید نشان می دهد که این تجربیات تأثیر قابل توجهی بر خطرات سلامتی ما در بزرگسالی دارد. بیماری های جسمی مانند چاقی و درد مزمن دخیل هستند، اما اختلالات روانی مهم ترین ارتباط را نشان می دهد، از جمله اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، اختلال دوقطبی، سوء مصرف مواد و افسردگی.

دانشمندان DRI و دانشگاه نوادا، Reno این مطالعه را رهبری کردند که در 6 اکتبر در مجله منتشر شد. مرزها در روانپزشکی. بیش از 16000 نفر از منطقه رنو به عنوان بخشی از پروژه سالم نوادا، یکی از قابل مشاهده ترین مطالعات ژنومی در ایالات متحده، با حمایت Renown Health، برای این مطالعه داوطلب شدند.. شرکت کنندگان قبل از 18 سالگی به سوالاتی درباره محیط اجتماعی خود، از جمله تجارب سوء استفاده عاطفی، فیزیکی یا جنسی، بی توجهی و سوء مصرف مواد در خانه پاسخ دادند. محققان این اطلاعات را با سوابق پزشکی ناشناس ترکیب کردند تا بر اساس تحقیقات موجود در مورد اینکه چگونه ترومای دوران کودکی بر پیامدهای سلامتی تأثیر می گذارد، بسازند.

رابرت رید، MS، محقق مرکز پزشکی ژنومیک در DRI و یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه، می‌گوید: «این مطالعه بینشی را در مورد اینکه چگونه عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت ممکن است بر اختلالات سلامتی در بزرگسالان تأثیر بگذارد، ارائه می‌کند.

نزدیک به دو سوم (66٪) از شرکت کنندگان حداقل یک نوع تروما را به خاطر می آورند و تقریباً یک چهارم (24٪) بیش از چهار مورد را تجربه کرده اند. زنان و افراد آفریقایی-آمریکایی و لاتین تبار شیوع بیشتری از تجارب آسیب زا را نسبت به مردان و افراد اروپایی تبار گزارش کردند، اما افراد خانواده های کم درآمد بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتند.

سیزده بیماری روانی بیشترین ارتباط را از نظر آماری نشان دادند، از جمله اختلالات خلقی، افسردگی، PTSD، اختلالات اضطرابی، اختلالات خوردن، اسکیزوفرنی و سوء مصرف مواد. به ازای هر نوع گزارش شده از سوء استفاده تجربه شده در دوران کودکی، خطر ابتلا به PTSD در شرکت کنندگان 47٪ افزایش می یابد. هر ضربه تجمعی نیز خطر اقدام به خودکشی را 33 درصد افزایش می دهد.

محققان خاطرنشان می کنند که اگرچه این مطالعه ریشه در نوادا دارد – که دارای نرخ بالایی از بزرگسالان مبتلا به بیماری روانی و دسترسی ضعیف به مراقبت است – دریچه ای به مشکلات عمیق بهداشت عمومی در سراسر کشور ارائه می دهد.

دکتر کارن شلاچ، محقق بیوانفورماتیک در DRI و یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه، گفت: مقابله با شیوع ترومای دوران کودکی یک مسئله پیچیده است. پرداختن به تجارب شخصی غفلت و سوء استفاده چالش برانگیزتر است، اما بسیاری از مسائل اساسی را می توان در سطح جامعه مورد توجه قرار داد، مانند ناامنی غذایی و فقر.

شلاچ می گوید، علاوه بر بهبود درک ما از تأثیر محیط های اجتماعی اولیه بر سلامت ما، هدف بعدی تحقیق این است که بفهمیم چگونه آسیب های دوران کودکی ممکن است با ویژگی های خاصی مانند تکانشگری، یک ویژگی برجسته در جوامع قمار نوادا، مرتبط باشد.

استفانی کونینگ، دکترای دکتر، استادیار دانشکده بهداشت عمومی در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «برای پرداختن به تأثیرات مخرب ناملایمات اولیه زندگی بر سلامت و نابرابری‌های بومی، باید بر مکانیسم‌های اجتماعی و رفتاری غالب تأثیرگذار بر نوادان تمرکز کنیم.» دانشگاه نوادا، رنو و یکی از نویسندگان این مطالعه. علاوه بر اینکه نیازهای جمعیت چگونه تحقیقات ما را هدایت می کند، ما با سازمان های مبتنی بر جامعه برای ترویج مداخلات مبتنی بر شواهد در سطوح فردی، اجتماعی و ایالتی شریک هستیم.

در حالی که تیم تحقیقاتی تجزیه و تحلیل خود را از اثرات ناملایمات اولیه زندگی بر سلامتی گسترش می‌دهد، آنها در حال بررسی نحوه استفاده از پایگاه داده پروژه سالم نوادا برای اطلاع رسانی مداخلات مبتنی بر جامعه هستند. آنها با شرکای نهادی جامعه – از جمله موسسه استیسی متیوسون برای سلامت رفتاری و اعتیاد و HOPES از نوادای شمالی – در تحقیق و حمایت متمرکز بر ارتقای محیط های اجتماعی سالم دوران کودکی و رفاه مادام العمر مشارکت داشتند.

اطلاعات بیشتر:

متن کامل این مطالعه، “استفاده از مطالعات انجمن پدیده و شاخص کیفیت زندگی SF-12 برای شناسایی اثرات عمیق تجربیات نامطلوب دوران کودکی بر سلامت روانی و جسمی بزرگسالان در یک جمعیت شمالی نوادان” در دسترس است. مرزها در روانپزشکی: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9583677/

این پروژه توسط موسسه بهداشت رفتاری و اعتیاد Stacey Mathewson، Renown Health و Renown Health Foundation تامین مالی شده است. نویسندگان این مطالعه عبارتند از: کارن شلاوچ (DRI)، رابرت رید (DRI)، استفانی کونینگ (UNR)، ایوا نوو (DRI)، و جوزف گرزیمسکی (DRI/Renown Health).

برای اطلاعات بیشتر در مورد Healthy Nevada Project®، لطفاً از: https://healthynv.org/



Source link